Coca-ColaAmerykański dziennik „New York Times” opisał praktyki koncernu Coca-Cola. Informuje on, że firma opłaca naukowców krytykujących sens stosowania diet i ograniczania napojów kalorycznych. Ma to związek z ogólnoświatowym spadkiem konsumpcji słodkich napojów.

Coca-Cola Company powołała w tym celu specjalną organizację Global Energy Balance Network, która otrzymała na starcie 1,5 mln dolarów na rozpoczęcie swojej działalności. Jej celem ma być przekonywanie konsumentów, że otyłość nie jest spowodowana nadmierną liczbą kalorii, lecz niewystarczającą aktywnością fizyczną.

„New Tork Times” przeprowadził własne śledztwo, z którego wynika, że od 2008 r. pieniądze od koncernu pobierają trzej naukowcy, zajmujący się badaniami nad otyłością. Jeden z nich jest założycielem wspomnianej organizacji finansowanej przez Coca-Colę, drugi doradza amerykańskiemu rządowi federalnemu, natomiast trzeci zasiadał w komisjach Światowej Organizacji Zdrowia.

Działania Coca-Coli są związane ze spadającą sprzedażą słodkich napojów, które zdaniem naukowców powodują nie tylko otyłość, lecz również choroby serca i cukrzycę, przez co ćwiczenia mają jedynie skromny wkład w spadek wagi. Przeciwko produktom tego rodzaju prowadzona jest duża ilość kampanii społecznych.

Na podstawie: nytimes.com, nowyobywatel.pl.