Amazon postanowił wycofać się z dotychczasowego symbolu jednej ze swoich aplikacji. Przedstawiał on paczkę ze strzałką, przypominającą uśmiech oraz z niebieską taśmą przylepną. W związku z powyższym niektórym użytkownikom sieci internetowej logo kojarzyło się z postacią lidera niemieckich nazistów, Adolfa Hitlera.

Największa internetowa platforma handlowa na świecie dopiero w styczniu zaczęła używać wspomnianego symbolu. Nowe logo aplikacji Amazon Shopping, którą można instalować na smartfonach i tabletach, pojawiła się wpierw na rynkach Wielkiej Brytanii, Włoch czy Hiszpanii, a dopiero potem w kolejnych państwach. Ikona według założeń miała „nawiązać do podekscytowania z którym klienci robią zakupy”.

Ostatecznie kojarzy się ona jednak z… Adolfem Hitlerem. Przynajmniej zdaniem niektórych internautów, którzy swoimi wpisami przekonali Amazona do zmiany logo swojej aplikacji. Chodzi o niebieską taśmę przylepną znajdującą się nad wspomnianym uśmiechem. Zdaniem internautów jej „ząbkowaty” kształt ma bowiem przypominać wąsiki nieżyjącego już przywódcy niemieckich nazistów.

Dużo bardziej „neutralne” wydaje się być poprzednie logo Amazon Shopping. Przedstawiało ono grafikę wózka na zakupy.

Na podstawie: cyfrowa.rp.pl, dziennik.pl.