Związek Nauczycielstwa Polskiego na łamach swojego magazynu radzi nauczycielom, jak ograniczyć wymiar Bożego Narodzenia jako święta chrześcijańskiego. Jedna z przedstawicielek związku kojarzonego jednoznacznie z lewicą twierdzi więc, że uczniowie powinni być zaznajamiani z innymi religiami, natomiast podczas zajęć klasowych powinno mówić się o tematyce zimy i Nowego Roku, starając się tym samym unikać wątków świątecznych.

Artykuł na ten temat przygotowała dla „Głosu Nauczycielskiego” Magdalena Goetz, określana na łamach gazety mianem „psycholożki”. Autorka twierdzi więc, że pedagodzy powinni naciskać na organizację „przedstawień o zimie”, które powinny zastąpić tym samym jasełka, kojarzące się jej zdaniem jednoznacznie z chrześcijańskim wymiarem Bożego Narodzenia. Goetz przeszkadzają nawet życzenia świąteczne, jeśli nawiązują one do postaci Jezusa Chrystusa.

Organ ZNP nie chce też, aby w szkołach obchodzono święta religijne, dlatego powinny one zostać zastąpione między innymi przez zajęcia zachęcające do okazywania tolerancji religijnej wobec wyznawców judaizmu, muzułmanów czy nawet tzw. Świadków Jehowy. „Psycholożka” woli więc, aby nauczyciele organizowali klasowe spotkania poświęcone tematyce zimy i Nowego Roku, co również ma pomóc w odejściu od tematyki chrześcijańskiej. Dobrym pomysłem zdaniem autorki mogłoby być także nauczanie o wierzeniach starosłowiańskich.

„Świąteczne dekorowanie szkoły i klasy – z umiarem, bez wyraźnie religijnych motywów (np. mniej kontrowersji może budzić choinka niż szopka – warto to omówić) lub też z udziałem symboli różnych religii; a najbezpieczniej – neutralnie (np. płatkami śniegu, watą, szyszkami, lampkami, gałązkami drzew iglastych, zimowymi scenkami z bajek itp.)” – można dalej wyczytać w „Głosie Nauczycielskim” w części tekstu poświęconej otoczce Bożego Narodzenia.

Od dłuższego czasu postkomunistyczne ZNP coraz agresywniej promuje lewicową inżynierię społeczną. Związek popierał więc przeprowadzenie 26 października „tęczowego piątku” w szkołach, natomiast podczas wyborów na nauczyciela roku, zwycięzca plebiscytu postanowił ujawnić swoją homoseksualną orientację i zaprosił na scenę swojego partnera.

Na podstawie: dorzeczy.pl, wpolityce.pl.