PiS zamierza ułatwić prywatyzację Lasów Państwowych

Sejm zajmie się dzisiaj pilnym projektem ustawy wniesionym przez posłów Prawa i Sprawiedliwości. Dotyczy on faktycznej prywatyzacji Lasów Państwowych, które przekazywałyby "inwestorom" swoje tereny w zamian za nieatrakcyjne nieużytki albo wręcz zdegradowane tereny pofabryczne. Dodatkowo miałby zniknąć obowiązek zalesienia przejętych terenów. Projekt parlamentarzystów partii rządzącej zakłada nowelizację Ustawy o lasach. Ewentualne przyjęcie zmian umożliwi większą elastyczność w zakresie zamiany gruntów należących do Lasów Państwowych w celach inwestycyjnych. Państwowa spółka w zamian za swoje tereny otrzymywałaby inne działki od "inwestorów" chcących...
Więcej

USA oczekują od Izraela informacji o Hamasie w budynku mediów

W wyniku izraelskiego ataku w Strefie Gazy zniszczony został budynek mediów, będący miejscem pracy między innymi dziennikarzy Associated Press i telewizji Al-Jazeera. Izrael twierdzi, że była to jedna z siedzib palestyńskiego Hamasu, ale jak na razie nawet Stany Zjednoczone oczekują dowodów potwierdzających tę tezę. Według oficjalnej wersji wydarzeń, Izraelskie Siły Obronne (IDF) miały wykonać specjalny telefon do administracji budynku. Wojskowi dali dziennikarzom niecałą godzinę na jego opuszczenie, po czym dokonali niszczycielskiego ataku poprzez swoje lotnictwo. W jego wyniku licząca dwanaście...
Więcej

Białoruś chce ścigać członków Armii Krajowej

Białoruska prokuratura zamierza zwrócić się do Polski i Litwy w sprawie możliwości przeprowadzenia przesłuchań w czynnościach procesowych w ramach sprawy karnej o ludobójstwie. Twierdzi ona, że posiada informacje o "jeszcze żyjących nazistowskich zbrodniarzach wojennych", do których zaliczyła między innymi żołnierzy Armii Krajowej. Nowe śledztwo w sprawie wydarzeń z czasów II wojny światowej i tuż po niej prowadzi białoruski prokurator generalny Andrej Szwed. Jego zdaniem mogło dojść do zbrodni wojennej polegającej na ludobójstwie Białorusinów, mającym mieć miejsce „w wyniku zbrodni niemieckich...
Więcej
Posty otagowane "agora"

Pracownicy Agory domagają się lepszych warunków

Pracownicy Agory domagają się lepszych warunków

Związki zawodowe działające u wydawcy „Gazety Wyborczej” wciąż walczą o lepsze warunki dla pracowników. Obecnie domagają się między innymi dopłat do prądu i internetu, czyli udogodnień dla osób pracujących zdalnie, a także przestrzegania ośmiogodzinnego dnia pracy.

W ubiegłym roku było głośno o powstaniu drugiego związku zawodowego w Agorze oraz o próbach zwolnienia szefa tamtejszej komórki NSZZ „Solidarność”. Dziennikarz Wojciech Orliński był oskarżany przez władze wspomnianej spółki o działanie na jej szkodę. Ostatecznie w jego obronie stanęła część przedstawicieli środowiska lewicowo-liberalnego, (...) Czytaj dalej...

TOK FM przeprasza za "niewłaściwy" dobór rozmówców

TOK FM przeprasza za „niewłaściwy” dobór rozmówców

Należące do Agory Radio TOK FM musiało pokajać się przed swoimi odbiorcami, bo ich zdaniem w poniedziałek do porannego pasma programowego zaproszono nieodpowiednich gości. Do skomentowania protestów feministek zaproszono bowiem zbyt dużą liczbę mężczyzn, stąd we wtorkowy poranek w rozgłośni było już jedynie miejsce dla kobiet.

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji zmobilizował środowiska lewicowo-liberalne. Oczywiście sprawa jest szeroko komentowana przez media o tym profilu ideologicznym, a jednym z nich jest Radio TOK FM. W poniedziałkowym porannym paśmie do rozmów (...) Czytaj dalej...

"Wyborcza" z zachodnimi grantami na procesy z rządem

„Wyborcza” z zachodnimi grantami na procesy z rządem

Wydawca „Gazety Wyborczej” otrzymał dofinansowanie w wysokości 15 tysięcy euro, aby w ten sposób mieć fundusze na pozwy składane wobec polskiego państwa. Pieniądze przekazało Europejskie Centrum Wolności Prasy i Mediów finansowane ze środków Komisji Europejskiej, niemieckiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych czy fundacji należącej do George’a Sorosa.

W kwietniu bieżącego roku uruchomiony został mechanizm nazwany „Media Freedom Rapid Response” i to właśnie w jego ramach Agora S.A. otrzymała grant w wysokości 15 tys. euro. Wspomniana organizacja twierdzi, że w ten sposób chroni (...) Czytaj dalej...

Związkowcy chcą lepszych warunków od Agory

Związkowcy chcą lepszych warunków od Agory

U wydawcy „Gazety Wyborczej” pojawił się drugi związek zawodowy. Jego członkowie zamierzają walczyć przede wszystkim o lepsze warunki pracy, takie jak powszechne wprowadzenie umów o pracę czy praw autorskich do tekstów. Jednocześnie krytykują ostatnie posunięcia Agory S.A., która zdecydowała się obciąć wynagrodzenia dziennikarzom choć wymaga od nich więcej pracy niż przed pandemią koronawirusa.

Komisja Zakładowa Ogólnopolskiego Związku Zawodowego „Inicjatywa Pracownicza” przy spółce Agora S.A. powstała pod koniec ubiegłego miesiąca. W skład nowej struktury weszło kilkunastu pracowników , którzy zdecydowali się (...) Czytaj dalej...

Reporterka "Wyborczej" krytykuje owoce transformacji

Reporterka „Wyborczej” krytykuje owoce transformacji

Reporterka współpracująca z redakcją dodatku do „Gazety Wyborczej” narzeka na owoce tak zwanej transformacji gospodarczej, zachwalanej przez ostatnie ćwierćwiecze w mediach należących do koncernu, dla którego przyszło jej pracować. Ewa Kaleta nie wie więc najwyraźniej, że skoro coś jej się nie podoba to zawsze może założyć własną firmę, a zamiast tego woli pasożytować na krwawicy swojego pracodawcy i narzeka na niskie stawki za teksty oraz niejasne zasady ich ustalania.

Dziennikarka na co dzień jest freelancerem, ale współpracuje przede wszystkim z (...) Czytaj dalej...

Dziennikarze spierają się o premie dla zarządu wydawcy "Wyborczej"

Dziennikarze spierają się o premie dla zarządu wydawcy „Wyborczej”

Środowisko dziennikarskie podzieliło się po ostatnich doniesieniach na temat wydawcy „Gazety Wyborczej”. Zarząd Agory przyznał sobie bowiem wysokie premie i podwyżki, podczas gdy równocześnie prowadzi program masowych zwolnień. Publicysta ekonomiczny Rafał Woś uważa, że tym samym koledzy Adama Michnika zaprzeczają własnemu obrazowi jako nośnika zachodnich i humanistycznych wartości. Dziennikarz mediów Agory Wojciech Maziarski uznaje natomiast podobne działania za esencję wolności ekonomicznej i element „wymarzonego Zachodu”.

Ostatnie doniesienia nie są korzystne dla „Gazety Wyborczej”, ponieważ w niektóre dni jej średnia sprzedaż (...) Czytaj dalej...

Sprzedaż "Gazety Wyborczej" ciągle spada

Sprzedaż „Gazety Wyborczej” ciągle spada

gp1

W dalszym ciągu możemy zaobserwować spadek sprzedaży flagowego produktu koncernu z Czerskiej, czyli „Gazety Wyborczej”. Według danych statystycznych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, rozpowszechniane płatne „GW” wyniosło w styczniu bieżącego roku 236 118 sztuk i jest niższe o 8,6% w stosunku do danych z grudnia i o 16,7% niższe niż w analogicznym miesiącu w roku 2012.

Również dane dotyczące wyników finansowych Agory nie są na pewno pozytywne dla jej akcjonariuszy i sympatyków. Strata operacyjna w czwartym kwartale 2012 roku wyniosła 3,1 (...) Czytaj dalej...