„Globalne ocieplenie. Podręcznik dla Zielonej Prawicy” – Jakub Wiech

Publicysta Jakub Wiech postanowił wziąć się za temat niezwykle kontrowersyjny w środowisku polskiej prawicy. Teoria o antropogenicznym ociepleniu klimatu, delikatnie mówiąc, nie cieszy się wśród niej popularnością, będąc częścią wszechobecnego "lewackiego spisku". Tymczasem autorowi w całkiem przekonujący sposób udało się udowodnić, dlaczego prawa strona otwierając się na ekologiczne tematy może powstrzymać naprawdę groźne pomysły lewicy. Pisząc swoje "Globalne ocieplenie. Podręcznik dla Zielonej Prawicy" Wiech zapewne wiedział, że raczej nie znajdzie poklasku zwłaszcza wśród konserwatywno-liberalnych doktrynerów. Wśród polskiej prawicy pokutuje bowiem...
Więcej

Talibowie odwiedzili Chiny. Mają odciąć się od terrorystów

Taliban co prawda nie przejął jeszcze władzy w Afganistanie, ale jego delegacja została przyjęta przez szefa dyplomacji Chińskiej Republiki Ludowej. Wang Yi wyraził przy tej okazji oczekiwanie, że talibowie zerwą swoje związki z ugrupowaniami terrorystycznymi, a zwłaszcza ze zwalczanym przez Chińczyków Islamski Ruch Wschodniego Turkiestanu. Do miasta Tiencin w północnej części Chin przybyła licząca dziewięć osób delegacja Talibanu. Na jej czele stał szef polityczny afgańskiego ugrupowania, czyli kierujący biurem grupy w Katarze mułła Abdul Ghani Baradar. Warto zauważyć, że na...
Więcej

Służby coraz chętniej przeglądają billingi i podsłuchują

Policja i inne służby coraz chętniej sięgają po billingi telefoniczne polskich obywateli oraz po podsłuchy. Tylko w ubiegłym roku policjanci uzyskali dostęp do blisko 1,1 miliona danych telekomunikacyjnych, czyli o 100 tysięcy więcej niż rok wcześniej. Jest to możliwe dzięki regulacjom pozwalającym na taką możliwość niezależnie od rodzaju popełnionego przestępstwa. "Dziennik Gazeta Prawna" alarmuje, że służby niezwykle chętnie sięgają po dane telekomunikacyjne Polaków. Przez cały 2020 rok uzyskały one dostęp do informacji o blisko 1,1 mln użytkowników sieci telefonicznych, a...
Więcej
Posty otagowane "media"

Feministki domagają się więcej aborcji w filmach

Feministki domagają się więcej aborcji w filmach

Feministyczna publicystka czasopisma „Marie Claire” domaga się większej ilości wątków aborcyjnych w filmach i serialach telewizyjnych. Według Danielle Campoamor dzięki temu więcej osób zdecyduje się na usunięcie ciąży. Na dodatek feministkom nie podobają się sposoby prezentacji aborcji w dotychczasowych produkcjach.

Międzynarodowy brytyjsko-francuski miesięcznik poświęcony modzie i zdrowiu twierdzi, że Hollywood w produkowanych przez siebie filmach i serialach powinno przedstawiać większą liczbę rodzin decydujących się na aborcję. Tylko w ten sposób można bowiem rozpowszechnić dostęp do tego zabiegu, który zdaniem publicystki (...) Czytaj dalej...

Cypryjscy przeciwnicy lockdownu zaatakowali telewizję

Cypryjscy przeciwnicy lockdownu zaatakowali telewizję

Uczestnicy demonstracji przeciwko przymusowi szczepień zaatakowali w niedzielę budynek jednej z telewizji na Cyprze. Protestujący wcześniej wyrażali swój sprzeciw pod Pałacem Prezydenckim w Nikozji, sprzeciwiając się zwłaszcza wprowadzeniu specjalnych certyfikatów dla osób zaszczepionych przeciwko koronawirusowi.

Prawie 5 tysięcy osób zgromadziło się w niedzielę pod Pałacem Prezydenckim w Nikozji. Uczestnicy manifestacji wyrażali się krytycznie głównie o wprowadzeniu specjalnych certyfikatów dla zaszczepionych przeciwko COVID-19. Na Cyprze obowiązują one bowiem od początku zeszłego tygodnia, a tylko będąc w ich posiadaniu można wejść do (...) Czytaj dalej...

Oprogramowanie z Izraela szpiegowało na szeroką skalę

Oprogramowanie z Izraela szpiegowało na szeroką skalę

Izraelskie oprogramowanie szpiegowskie Pegasus zostało wykorzystane na szeroką skalę do inwigilacji dziennikarzy, polityków i działaczy organizacji praw człowieka. Sprawa dotyczy blisko 50 tysięcy osób, które były monitorowane przez co najmniej dziesięć państw. W Polsce izraelski system używany jest na co dzień przez Centralne Biuro Antykorupcyjne.

Śledztwo w sprawie inwigilacji za pośrednictwem Pegasusa przeprowadziły redakcje siedemnastu mediów, w tym wpływowych lewicowo-liberalnych gazet w postaci brytyjskiego „The Guardian”, francuskiego „Le Monde” i amerykańskiego „The Washington Post”. Dziennikarze zainteresowali się blisko 50 tys. (...) Czytaj dalej...

Liberałowie alarmują: dla Włoch gra zbyt wielu włoskich piłkarzy

Liberałowie alarmują: dla Włoch gra zbyt wielu włoskich piłkarzy

Liberalny brytyjski tygodnik „The Economist” z niepokojem spogląda na wielki sukces piłkarskiej reprezentacji Włoch. Mistrzostwo Europy miała bowiem zdobyć drużyna, która według liberałów jest „zwycięstwem włoskiej prawicy”. W liczącym dwudziestu sześciu zawodników zespole nie znalazło się miejsce dla żadnego przedstawiciela mniejszości rasowych.

W niedzielnym finale mistrzostw Europy włoska kadra narodowa pokonała po rzutach karnych angielską reprezentację. Anglicy przegrali tytuł głównie przez trzech czarnoskórych zawodników, którzy nie byli w stanie pokonać włoskiego bramkarza w serii jedenastek. Z tego powodu zostali oni (...) Czytaj dalej...

Komentator "seksistą" za pochwalenie wyglądu kobiety

Komentator „seksistą” za pochwalenie wyglądu kobiety

Były tenisista Boris Becker komentował ćwierćfinałowy pojedynek w turnieju rozgrywanym na kortach legendarnego Wimbledonu. W trakcie meczu Novaka Đokovicia z Mártonem Fucsovicsem pochwalił on urodę narzeczonej drugiego ze wspomnianych tenisistów. Teraz w związku ze swoimi słowami musi mierzyć się z oskarżeniami o „seksizm”.

Węgierski tenisista był jedną z rewelacji tegorocznego turnieju wielkoszlemowego, po raz pierwszy docierając do ćwierćfinału prestiżowego turnieju tenisowego. Ostatecznie Fucsovics musiał uznać wyższość serbskiego gwiazdora. Zainteresowanie wzbudził nie tylko zawodnik z Węgier, lecz również jego narzeczona. Anett (...) Czytaj dalej...

Amerykanie krytykują propozycję zmian w ustawie medialnej

Amerykanie krytykują propozycję zmian w ustawie medialnej

Posłowie Prawa i Sprawiedliwości przedstawili projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, przewidujący większą transparentność w zakresie zagranicznych inwestycji w polski rynek medialny. Zaniepokojenie propozycją wyraziły Stany Zjednoczone, deklarujące zaniepokojenie kwestiami wolności prasy w naszym kraju.

Projekt przygotowany przez posłów PiS-u zakłada przede wszystkim doprecyzowanie regulacji odnoszących się do działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Dzięki nowelizacji organ ten miałby możliwość efektywnego przeciwdziałania przejęciu działających w Polsce mediów przez podmioty spoza Unii Europejskiej. Chodzi zwłaszcza o kraje, których inwestycje w (...) Czytaj dalej...

Norwegowie ingerowali w polski rynek medialny

Norwegowie ingerowali w polski rynek medialny

Stany Zjednoczone próbują wpływać na decyzję w sprawie nowej koncesji dla TVN24, z kolei Norwegowie mieli ingerować w proces przejęcia spółki Polska Press przez PKN Orlen. Norweski Fundusz Naftowy jako udziałowiec polskiego koncernu miał oczekiwać, że w przejętych przez Orlen mediach „przestrzegane będą podstawowe prawa człowieka”.

Państwowy norweski Fundusz Naftowy jest mniejszościowym udziałowcem w PKN Orlen, dlatego może zabierać głos w sprawach dotyczących polskiego koncernu. Norwegowie byli zresztą zachęcani do tego przez Komitet Wolności Prasy działający w ramach norweskiego PEN (...) Czytaj dalej...

Powstał Komitet Obrony "Gazety Wyborczej"

Powstał Komitet Obrony „Gazety Wyborczej”

W Agorze powstał trzeci już związek zawodowy zrzeszając jej pracowników. Tym razem nosi on nazwę Komitetu Obrony „Gazety Wyborczej” i nie będzie zajmował się w pierwszej kolejności sprawami pracowniczymi. Organizacja jest bowiem nastawiona na walkę z planami połączenia w jeden pion gazety oraz jej dwóch portali internetowych, co jest obiektem sporu z władzami spółki.

Już w tym tygodniu trzej liderzy Komitetu Obrony „Gazety Wyborczej” mają ogłosić deklarację związkową. Sama organizacja ukonstytuowała się w zeszły piątek, a akces do niej miało (...) Czytaj dalej...

Burmistrz Chicago nie rozmawia z białymi dziennikarzami

Burmistrz Chicago nie rozmawia z białymi dziennikarzami

Czarnoskóra burmistrz Chicago Lori Lightfoot zapowiedziała, że z okazji półmetka swojej kadencji nie udzieli wywiadów dziennikarzom o białym kolorze skóry. Jej zdaniem media w tym mieście są zdominowane przez białych mężczyzn, a tymczasem struktura dziennikarstwa „powinna odzwierciedlać wiele kultur”.

Lightfoot, będąca działaczką Partii Demokratycznej, objęła stanowisko burmistrza Chicago w maju 2019 roku. Właśnie w tym miesiącu przypada więc półmetek jej kadencji, stąd liczni dziennikarze są zainteresowani przeprowadzeniem z nią wywiadu. Ona sama przedstawiła jednak swoje własne warunku, dotyczące podziałów rasowych (...) Czytaj dalej...

Izrael zarzuca chińskiej telewizji "antysemityzm"

Izrael zarzuca chińskiej telewizji „antysemityzm”

Ambasada Izraela w Chińskiej Republice Ludowej protestuje przeciwko treściom pokazywanym w chińskiej telewizji publicznej. Stacja CCTV ma bowiem szerzyć „antysemicki” przekaz w swoich relacjach z sytuacji w Strefie Gazy. Jej prezenterzy sugerują między innymi, że Izrael może liczyć na wsparcie Stanów Zjednoczonych z powodu pieniędzy żydowskiego lobby.

Syjonistyczna placówka dyplomatyczna w Pekinie zgłosiła swoje uwagi za pośrednictwem serwisu społecznościowego Twitter. W swoim wpisie zarzuciła nadawcy publicznemu z Państwa Środka „rażący antysemityzm”. Jednocześnie izraelska ambasada stwierdziła, że „miała nadzieję, iż teorie (...) Czytaj dalej...

USA oczekują od Izraela informacji o Hamasie w budynku mediów

USA oczekują od Izraela informacji o Hamasie w budynku mediów

W wyniku izraelskiego ataku w Strefie Gazy zniszczony został budynek mediów, będący miejscem pracy między innymi dziennikarzy Associated Press i telewizji Al-Jazeera. Izrael twierdzi, że była to jedna z siedzib palestyńskiego Hamasu, ale jak na razie nawet Stany Zjednoczone oczekują dowodów potwierdzających tę tezę.

Według oficjalnej wersji wydarzeń, Izraelskie Siły Obronne (IDF) miały wykonać specjalny telefon do administracji budynku. Wojskowi dali dziennikarzom niecałą godzinę na jego opuszczenie, po czym dokonali niszczycielskiego ataku poprzez swoje lotnictwo. W jego wyniku licząca dwanaście (...) Czytaj dalej...

Pedofil rozbierał się przed dziećmi w telewizji

Pedofil rozbierał się przed dziećmi w telewizji

Duże kontrowersje w Holandii wzbudziła niedawno realizacja nowego programu telewizyjnego, w którym dorośli rozbierają się do naga przed nieletnimi. Z pewnością będą one jeszcze większe, po tym jak uczestnik duńskiej edycji formatu „Ultra smider tojet” został właśnie skazany za pedofilię.

Sąd w duńskim Glostrup skazał na dziewięć miesięcy więzienia 41-letniego mężczyznę. Został on uznany winnym wszystkich zarzucanych mu czynów, a więc molestowania osoby nieletniej, posiadania blisko trzech tysięcy zdjęć pornograficznych i filmów z udziałem nieletnich. Pedofil jesienią ubiegłego roku występował (...) Czytaj dalej...