Handel lobbuje za imigrantami, bo akceptują złe warunki pracy

Najnowszy "Barometr Zawodów" wskazuje na zbliżające się niedobory kadrowe w zawodach sprzedawcy i kasjera. Autorzy raportu nie ukrywają, że ma to związek z niskimi wynagrodzeniami oraz kiepskimi warunkami pracy. Agencje zatrudnienia jako lek na bolączki polskiego handlu proponują tymczasem zatrudnianie obcokrajowców, którzy mają mniejsze wymagania od Polaków. Obecnie w polskiej branży handlowej zatrudnionych ma być od 1,5 do nawet 2 mln pracowników. To właśnie w handlu powstało zresztą w tym roku najwięcej miejsc pracy, dlatego ten sektor gospodarki zwiększył popyt...
Więcej

Pseudopolicjanci skazani za pobicie kibiców

Dwóch policjantów zostało skazanych przez Sąd Okręgowy w Gdańsku na kary bezwzględnego więzienia. Mieli oni dopuścić się pobicia kibiców Lechii Gdańsk, gdy zostali oni przewiezieni na komendę w Sopocie. Funkcjonariusze nie tylko nie przyznali się do winy, ale dodatkowo jeden z nich obawia się, że może nie przeżyć pobytu za kratkami. Sprawa pobicia kibiców gdańskiej Lechii ciągnęła się od 2014 roku. Zostali oni zatrzymani przed jednym z sopockich lokali, gdzie według policji mieli uczestniczyć w bójce. Sami fani utrzymują jednak,...
Więcej

Komisja Europejska chce wymazywać Boże Narodzenie

Komisja Europejska w swoim najnowszym dokumencie dotyczącym "komunikacji inkluzywnej" stara się wymazywać chrześcijańskie korzenie i samo Boże Narodzenie. Sporządzony dla niej podręcznik zaleca między innymi mówienie o "okresie świątecznym", a także zabrania używania sformułowań pokroju "imię nadane na chrzcie". Autorką nowych wytycznych mieszczących się w ramach "komunikacji inkluzywnej" jest Helena Dalli maltańska komisarz Unii Europejskiej do spraw równości. Zaproponowała ona unikanie sformułowań mogących odnosić się do chrześcijańskich tradycji, w tym również do samego Bożego Narodzenia. Podręcznik dotyczy także odnoszenia się...
Więcej
Posty otagowane "dziennikarze"

Niemiecki dziennikarz pomagał imigrantom nielegalnie przekroczyć granicę

Niemiecki dziennikarz pomagał imigrantom nielegalnie przekroczyć granicę

Chorwacka policja zatrzymała niemieckiego reportera, pomagającego imigrantom nielegalnie przekroczyć granicę Chorwacji z Bośnią i Hercegowiną. Został on ukarany przez sąd jedynie grzywną, choć dopuścił się złamania między innymi ustawy o cudzoziemcach, ustawy o nadzorze granic państwowych oraz kodeksu granicznego strefy Schengen.

W piątek w gminie Cetingrad, znajdującej się w pobliżu granicy chorwacko-bośniackiej, zatrzymano łącznie osiem osób. Wśród nich miał znajdować się Niemiec podający się za reportera. Został on oskarżony przez służby o pomoc w nielegalnym przekroczeniu granicy, dlatego jego sprawą (...) Czytaj dalej...

Powstał Komitet Obrony "Gazety Wyborczej"

Powstał Komitet Obrony „Gazety Wyborczej”

W Agorze powstał trzeci już związek zawodowy zrzeszając jej pracowników. Tym razem nosi on nazwę Komitetu Obrony „Gazety Wyborczej” i nie będzie zajmował się w pierwszej kolejności sprawami pracowniczymi. Organizacja jest bowiem nastawiona na walkę z planami połączenia w jeden pion gazety oraz jej dwóch portali internetowych, co jest obiektem sporu z władzami spółki.

Już w tym tygodniu trzej liderzy Komitetu Obrony „Gazety Wyborczej” mają ogłosić deklarację związkową. Sama organizacja ukonstytuowała się w zeszły piątek, a akces do niej miało (...) Czytaj dalej...

Burmistrz Chicago nie rozmawia z białymi dziennikarzami

Burmistrz Chicago nie rozmawia z białymi dziennikarzami

Czarnoskóra burmistrz Chicago Lori Lightfoot zapowiedziała, że z okazji półmetka swojej kadencji nie udzieli wywiadów dziennikarzom o białym kolorze skóry. Jej zdaniem media w tym mieście są zdominowane przez białych mężczyzn, a tymczasem struktura dziennikarstwa „powinna odzwierciedlać wiele kultur”.

Lightfoot, będąca działaczką Partii Demokratycznej, objęła stanowisko burmistrza Chicago w maju 2019 roku. Właśnie w tym miesiącu przypada więc półmetek jej kadencji, stąd liczni dziennikarze są zainteresowani przeprowadzeniem z nią wywiadu. Ona sama przedstawiła jednak swoje własne warunku, dotyczące podziałów rasowych (...) Czytaj dalej...

Liberalny dziennikarz oskarżony o gwałt

Liberalny dziennikarz oskarżony o gwałt

Studencki Komitet Antyfaszystowski oskarżył o gwałt lewicowo-liberalnego dziennikarza Marcina Kozaka. Współpracownik serwisu OKO.press i Archiwum Osiatyńskiego miał jako doktorant Uniwersytetu Warszawskiego wykorzystywać do swoich działań środki odurzające. Redakcja wspomnianego portalu zawiesiła kooperację z Kozakiem do czasu wyjaśnienia sprawy.

Informacja o jego czynach pojawiła się na stronie Studenckiego Komitetu Antyfaszystowskiego na Facebook’u. Właśnie do jego aktywistów miała zgłosić się ofiara napaści ze strony doktoranta na Wydziale „Artes Liberales” UW. – Kobieta dokładnie charakteryzowała brutalność nierespektującego odmowy doktoranta, prosząc, abyśmy nie dopuściły (...) Czytaj dalej...

Krytykują Orlen, ale jeżdżą za jego pieniądze

Krytykują Orlen, ale jeżdżą za jego pieniądze

Sprawa przejęcia wydawnictwa Polska Press przez PKN Orlen wzbudziła sporo kontrowersji, zwłaszcza wśród lewicowo-liberalnych mediów. Opozycyjny portal OKO.press ujawnił jednak, że kilku redaktorów naczelnych pojechało dwa lata temu na wycieczkę właśnie za pieniądze Orlenu. Sami zainteresowani nie widzą w tym jednak żadnego złamania standardów dziennikarskich.

Wspomniana witryna podała nazwiska sześciu przedstawicieli czołowych mediów w Polsce. Za pieniądze Orlenu podróżować mieli więc redaktorzy naczelni: Bogusław Chrabota z „Rzeczpospolitej”, Grzegorz Zasępa z „Super Expressu”, Grzegorz Nawacki z „Pulsu Biznesu”” i Tomasz Machała (...) Czytaj dalej...

Postać znika z kreskówki. Miała "normalizować gwałt"

Postać znika z kreskówki. Miała „normalizować gwałt”

Skunks Pepé Le Swąd z serii kreskówek „Looney Tunes” nie pojawi się w filmie „Kosmiczny mecz 2”. Wszystko za sprawą jednego z liberalnych amerykańskich felietonistów. Jego zdaniem postać z rysunkowych produkcji poprzez swoje zachowania miała „normalizować gwałt”, utrwalając w młodych odbiorcach stereotypy na temat kobiet.

Postaci skunksa z popularnej serii kreskówek przyjrzał się Charles M. Blow, dziennikarz lewicowo-liberalnego amerykańskiego dziennika „The New York Times”. Zwrócił on uwagę na niektóre sceny z udziałem Pepé Le Swąd, w których skunks zakochuje się (...) Czytaj dalej...

"Homofobia" i seksizm w lewicowym radiu?

„Homofobia” i seksizm w lewicowym radiu?

Były dziennikarz lewicowej rozgłośni Halo.Radio przygotowuje książkę na jej temat. Z podawanych przez nich informacji wynika, że miało w niej dochodzić do przypadków „seksizmu, homofobii, rasizmu oraz przemocy finansowej”. Radio kierowane przez Kubę Wątłego w ostatnim czasie zmaga się z falą odejść i z kłopotami finansowymi.

Nad publikacją pracują wspólnie Ivo Vuco i Jacek Szafrański. Pierwszy z nich był dziennikarzem Halo.Radio do końca stycznia bieżącego roku. Pożegnał się z rozgłośnią nie podając konkretnych przyczyn odejścia, sugerując jedynie, że ma natłok (...) Czytaj dalej...

Pracownicy Agory domagają się cięć pensji zarządu

Pracownicy Agory domagają się cięć pensji zarządu

Wydawca „Gazety Wyborczej” od dłuższego czasu redukuje zatrudnienie w podległych mu mediach. Agora regularnie wdraża więc programy grupowych zwolnień, a także zatrudnia pracowników za pensję minimalną. Związki zawodowe uważają jednak, że oszczędności można poszukać w obszarze wynagrodzeń i premii dla kierownictwa spółki.

Na początku tygodnia spotkali się ze sobą pracownicy zrzeszeni w NSZZ „Solidarność” i Związku Zawodowym „Inicjatywa Pracownicza”. Rozmowy dotyczyły przede wszystkim nowych zasad pracy zdalnej, które zostały ogłoszone przez Agorę S.A. Związkowcy uważają, że regulamin nie był z (...) Czytaj dalej...

Syryjski "uchodźca" w Polsce bił żonę. Bronią go dziennikarze

Syryjski „uchodźca” w Polsce bił żonę. Bronią go dziennikarze

Od wczoraj głośna stała się sprawa Syryjczyka, który po przybyciu do Polski miał pobić swoją żonę, a następnie uciec. Okazuje się, że Omar Al-Halabi nie tylko dopuścił się przemocy, ale najprawdopodobniej wcale nie jest prześladowanym dziennikarzem. W jego obronie stanęli jednak liberalni żurnaliści, według których imigrant wraz ze swoją rodziną „potrzebuje spokoju”.

Burzę rozpętał korespondent TVP Info, Cezary Gmyz. Ujawnił on w swoim tekście, że 27 grudnia ubiegłego roku do mieszkania na ul. Sierpińskiego na warszawskiej Ochocie wezwany został patrol (...) Czytaj dalej...

Nie oddał laptopa agentom ABW. Były dziennikarz skazany

Nie oddał laptopa agentom ABW. Były dziennikarz skazany

Uprawomocnił się wyrok Sądu Rejonowego w Warszawie, skazujący byłego dziennikarza Michała Majewskiego na karę w wysokości 18 tysięcy złotych. Dawny redaktor tygodnika „Wprost” został tym samym uznany winnym utrudniania pracy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, która w 2014 roku chciała zabrać z redakcji gazety laptopa z poufnymi informacjami.

Wyrok w sprawie wydarzeń sprzed prawie siedmiu lat zapadł w lutym ubiegłego roku. Teraz Majewski poinformował, że orzeczenie Sądu Rejonowego w Warszawie uprawomocniło się. Będzie on musiał zapłacić więc 18 tys. zł grzywny. Były (...) Czytaj dalej...

Film o zabiciu saudyjskiego dziennikarza blokowany

Film o zabiciu saudyjskiego dziennikarza blokowany

Już ponad dwa lata minęły od śmierci Dżamala Chaszukdżiego, przebywającego na emigracji dziennikarza z Arabii Saudyjskiej, który został zamordowany w ambasadzie tego kraju w Turcji. Z tej okazji nakręcono film dokumentalny poświęcony jego osobie. Ma on jednak problemy z dystrybucją, właśnie z powodu saudyjskich wpływów.

Autorem produkcji jest reżyser Bryan Fogel, przed dwoma laty uhonorowany statuetką Oscara przez Amerykańską Akademię Filmową. Dotychczas jego produkcje nie napotykały żadnych problemów z dystrybucją. Było wręcz przeciwnie. Reżyser dorobił się bowiem sporej renomy, dlatego (...) Czytaj dalej...

Turcja skazała lewicowego dziennikarza

Turcja skazała lewicowego dziennikarza

Turecki sąd wydał wyrok 27. lat więzienia dla dziennikarza Cana Dündara , byłego redaktora naczelnego lewicowego dziennika „Cumhuriyet”. Został on skazany za udział w nieudanej próbie zamachu stanu z 2016 roku. Obecnie Dündar przebywa w Niemczech, a tamtejsza dyplomacja nie zamierza dokonać ekstradycji do jego ojczyzny.

„Cumhuriyet” w niewielkim uproszczeniu można porównać do „Gazety Wyborczej”. Redakcja dziennika niemal od zawsze krytykowała rządy tureckiego prezydenta Recepa Tayyipa Erdoğana, dlatego znalazła się na celowniku władz po 15 lipca 2016 roku. Właśnie wówczas (...) Czytaj dalej...