Usunięto ostatni pomnik generała Franco

Hiszpańska lewica dopięła swego. W Hiszpanii usunięty został ostatni monument przedstawiający generała Francisco Franco. Obrońcy monumentu argumentowali, że przywódca Hiszpanii w latach 1936-1975 został na nim przedstawiony jako dowódca hiszpańskiego wojska w walce z berberyjskimi plemionami. O usunięciu pomnika zdecydowały władze jednostki administracyjnej Melilla, a więc hiszpańskiej eksklawy znajdującej się na wschodnim wybrzeżu Maroka. Za działaniami lokalnych władz stała Hiszpańska Socjalistyczna Partia Robotnicza (PSOE), będąca częścią rządzącej koalicji w regionalnym rządzie. Według socjalistów w ten sposób Melilla "odzyskuje godność i...
Więcej

Greniuch wyrzucony z Instytutu Pamięci Narodowej

Nie skończyło się na wymuszeniu rezygnacji dr Tomasza Greniucha z funkcji szefa wrocławskiego oddziału Instytutu Pamięci Narodowej. Prezes IPN-u Jarosław Szarek poinformował o rozwiązaniu umowy z jednym z byłych liderów Obozu Narodowo-Radykalnego, tłumacząc swoją decyzję "utratą zaufania". W poniedziałek po kilku tygodniach nagonki Greniuch zdecydował się złożyć rezygnację ze stanowiska pełniącego obowiązki dyrektora oddziału IPN we Wrocławiu, choć został na nie powołany dopiero na początku lutego. Szarek przyjął dymisję, bo w związku z "zaistniałymi okolicznościami (...) dalsze pełnienie przez niego...
Więcej

Nawalny nie jest „więźniem sumienia”, bo krytykował imigrację

Amnesty International odebrało Aleksiejowi Nawalnemu status "więźnia sumienia". Wszystko za sprawą dawnych poglądów rosyjskiego opozycjonisty, który miał dopuścić się "mowy nienawiści" i "nacjonalistycznej retoryki". Warto bowiem przypomnieć, że Nawalny regularnie uczestniczył w "Ruskim Marszu" organizowanym w Dzień Jedności Narodowej. Jedna z największych organizacji "praw człowieka" przekazała, że rosyjski opozycjonista, skazany niedawno na pobyt w kolonii karnej, nie będzie już traktowany jako "więzień sumienia". Kilkanaście lat temu miał bowiem wypowiadać poglądy sprzeczne z definicją przyjętą przez Amnesty International. Sama organizacja podjęła...
Więcej
Posty otagowane "gazeta wyborcza"

Pracownicy Agory domagają się cięć pensji zarządu

Pracownicy Agory domagają się cięć pensji zarządu

Wydawca „Gazety Wyborczej” od dłuższego czasu redukuje zatrudnienie w podległych mu mediach. Agora regularnie wdraża więc programy grupowych zwolnień, a także zatrudnia pracowników za pensję minimalną. Związki zawodowe uważają jednak, że oszczędności można poszukać w obszarze wynagrodzeń i premii dla kierownictwa spółki.

Na początku tygodnia spotkali się ze sobą pracownicy zrzeszeni w NSZZ „Solidarność” i Związku Zawodowym „Inicjatywa Pracownicza”. Rozmowy dotyczyły przede wszystkim nowych zasad pracy zdalnej, które zostały ogłoszone przez Agorę S.A. Związkowcy uważają, że regulamin nie był z (...) Czytaj dalej...

"Stop Bzdurom" znów miesza wśród skrajnej lewicy

„Stop Bzdurom” znów miesza wśród skrajnej lewicy

Kolektyw „Stop Bzdurom” domaga się od dodatku „Gazety Wyborczej”, aby usunął go z nominacji do swojej nagrody. Środowisko skupione wokół niejakiego „Margota” twierdzi, że nie chce znajdować się na jednej liście z przedstawicielkami „Strajku Kobiet”. Ruch LGBT oskarża bowiem szefowe feministek o molestowanie i „transofobię”.

Od kilku miesięcy w mediach regularnie pojawia się Michał Sz. „Margot”, czyli mężczyzna podający się za kobietę. Lider grupy „Stop Bzdurom” znalazł się zresztą w areszcie za czyny o charakterze chuligańskim. Nie to jednak jest (...) Czytaj dalej...

Agora zamierza zwolnić szefa związkowców

Agora zamierza zwolnić szefa związkowców

Wydająca między innymi „Gazetę Wyborczą” Agora S.A. zmierza pozbyć się Wojciecha Orlińskiego. Dziennikarz jest szefem NSZZ „Solidarność” w tej spółce, która od dłuższego czasu notuje straty finansowe i jest zmuszona zwalniać kolejnych pracowników. Właśnie obrona praw osób zatrudnionych w Agorze jest źródłem problemów lidera związkowców.

Jeszcze przed pandemią koronawirusa, a dokładniej w połowie ubiegłego roku, Agora poinformowała o zwolnieniach grupowych. Z pracą w jej dwóch drukarniach miały pożegnać się 153 osoby. Na przełomie 2016 i 2017 roku doszło z kolei (...) Czytaj dalej...

"Wyborcza" z zachodnimi grantami na procesy z rządem

„Wyborcza” z zachodnimi grantami na procesy z rządem

Wydawca „Gazety Wyborczej” otrzymał dofinansowanie w wysokości 15 tysięcy euro, aby w ten sposób mieć fundusze na pozwy składane wobec polskiego państwa. Pieniądze przekazało Europejskie Centrum Wolności Prasy i Mediów finansowane ze środków Komisji Europejskiej, niemieckiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych czy fundacji należącej do George’a Sorosa.

W kwietniu bieżącego roku uruchomiony został mechanizm nazwany „Media Freedom Rapid Response” i to właśnie w jego ramach Agora S.A. otrzymała grant w wysokości 15 tys. euro. Wspomniana organizacja twierdzi, że w ten sposób chroni (...) Czytaj dalej...

Związkowcy chcą lepszych warunków od Agory

Związkowcy chcą lepszych warunków od Agory

U wydawcy „Gazety Wyborczej” pojawił się drugi związek zawodowy. Jego członkowie zamierzają walczyć przede wszystkim o lepsze warunki pracy, takie jak powszechne wprowadzenie umów o pracę czy praw autorskich do tekstów. Jednocześnie krytykują ostatnie posunięcia Agory S.A., która zdecydowała się obciąć wynagrodzenia dziennikarzom choć wymaga od nich więcej pracy niż przed pandemią koronawirusa.

Komisja Zakładowa Ogólnopolskiego Związku Zawodowego „Inicjatywa Pracownicza” przy spółce Agora S.A. powstała pod koniec ubiegłego miesiąca. W skład nowej struktury weszło kilkunastu pracowników , którzy zdecydowali się (...) Czytaj dalej...

"PILNE!", czyli szur-prawica jednym głosem z Wyborczą

„PILNE!”, czyli szur-prawica jednym głosem z Wyborczą

Warszawski oddział Gazety Wyborczej, Radio Zet oraz youtubowe „telewizje” szur-prawicy jednym głosem potępiły „obrzydliwe, antysemickie” plakaty, jakie pojawiły się na przystankach autobusowych w Warszawie. Jako pierwsi o ich pojawieniu się donieśli na swoich profilach w kontach społecznościowych znani żydowscy aktywiści rezydujący i działający w Polsce, czyli izraelski lobbysta Jonny Daniels i były ambasador izraelskiego reżimu w Polsce, Szewach Weiss. Wizerunki obu osobników, pomiędzy innymi osobami, widnieją zresztą na wspomnianych plakatach/wlepkach.

Nie można dziwić się Gazecie Wyborczej czy jej podobnym mediom, (...) Czytaj dalej...

Soros przejmie Radio Zet?

Soros przejmie Radio Zet?

Wydawca „Gazety Wyborczej”, wraz ze spółką finansowaną przez amerykańsko-żydowskiego finansistę Georga Sorosa, zgłosił chęć zakupu Radia Zet wystawionego parę miesięcy temu na sprzedaż przez czeską grupę medialną. Rzeczniczka Prawa i Sprawiedliwości zapowiedziała, iż rządzący chcą uniemożliwić inwestowanie w Polsce spekulantom giełdowym, lecz tak naprawdę całą sprawę zapewne wyjaśni amerykańska ambasador Georgette Mosbacher.

Holding medialny Eurozet został wystawiony na sprzedaż już kilka miesięcy temu, niedługo po zakupieniu go przez spółkę Czech Media Invest, która przejęła go od francuskiego koncernu Lagardere. Do spółki należą (...) Czytaj dalej...

Reporterka "Wyborczej" krytykuje owoce transformacji

Reporterka „Wyborczej” krytykuje owoce transformacji

Reporterka współpracująca z redakcją dodatku do „Gazety Wyborczej” narzeka na owoce tak zwanej transformacji gospodarczej, zachwalanej przez ostatnie ćwierćwiecze w mediach należących do koncernu, dla którego przyszło jej pracować. Ewa Kaleta nie wie więc najwyraźniej, że skoro coś jej się nie podoba to zawsze może założyć własną firmę, a zamiast tego woli pasożytować na krwawicy swojego pracodawcy i narzeka na niskie stawki za teksty oraz niejasne zasady ich ustalania.

Dziennikarka na co dzień jest freelancerem, ale współpracuje przede wszystkim z (...) Czytaj dalej...

Uczelnia odwołuje spotkanie z szefem Alternatywy dla Niemiec

Uczelnia odwołuje spotkanie z szefem Alternatywy dla Niemiec

Organizatorzy konferencji z udziałem nowego współprzewodniczącego Alternatywy dla Niemiec zostali zmuszeni do przeniesienia jej w inne miejsce. Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu wymówiła bowiem lokalu na wystąpienie profesora Jörga Meuthena, a w podjęciu takiej decyzji „pomogła” uczelni niezawodna „Gazeta Wyborcza”, która od paru dni uprawiała swoją tradycyjną propagandę przeciwko wyimaginowanej skrajnej prawicy.

Przedstawiciele Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu poinformowali organizatorów, że z powodu charakteru organizowanego przez nich spotkania, zarząd uczelni podjął decyzję o odwołaniu opłaconej już zresztą rezerwacji pomieszczenia, w (...) Czytaj dalej...

Lewicowi publicyści oskarżeni o gwałt i molestowanie

Lewicowi publicyści oskarżeni o gwałt i molestowanie

Afera dotycząca molestowania seksualnego w polskich środowiskach lewicowo-liberalnych zatacza coraz szersze kręgi. Internetowy „Codziennik Feministyczny” opublikował bowiem tekst, w którym kilka kobiet oskarża nie tylko o molestowanie, lecz również o gwałt dwójkę lewicowych publicystów, a więc Jakuba Dymka z „Krytyki Politycznej” oraz szefa portalu internetowego „Gazety Wyborczej”, Michała Wybieralskiego. Już wcześniej to samo internetowe pismo potępiało lewicowo-liberalny mainstream za obronę pisarza Janusza Rudnickiego, popisującego się niewybrednymi komentarzami wobec młodych dziennikarek.

„Codziennik Feministycznty” doszedł do wniosku, iż poniedziałkowy poranek będzie odpowiednim (...) Czytaj dalej...

Kłótnia w rodzinie, czyli "naszym" jak zawsze wolno więcej

Kłótnia w rodzinie, czyli „naszym” jak zawsze wolno więcej

Środowiska lewicowo-liberalne są doskonale znane ze swojej hipokryzji, stąd po raz kolejny okazało się, że stosowanie podwójnych standardów jest wśród nich nie tylko na porządku dziennym, ale prowadzi także do sporych podziałów. Tym razem poszło o pisarza Janusza Rudnickiego, który miał w niewybrednych słowach obrazić dziennikarkę dodatku do „Gazety Wyborczej” i jej koleżankę, co niektórzy z przyjaciół Rudnickiego postanowili obrócić w niewinny żart.

A było tak: dziennikarska „Wysokich Obcasów”, czyli kobiecego dodatku do „Gazety Wyborczej”, umówiła się na wywiad z (...) Czytaj dalej...

Dziennikarze spierają się o premie dla zarządu wydawcy "Wyborczej"

Dziennikarze spierają się o premie dla zarządu wydawcy „Wyborczej”

Środowisko dziennikarskie podzieliło się po ostatnich doniesieniach na temat wydawcy „Gazety Wyborczej”. Zarząd Agory przyznał sobie bowiem wysokie premie i podwyżki, podczas gdy równocześnie prowadzi program masowych zwolnień. Publicysta ekonomiczny Rafał Woś uważa, że tym samym koledzy Adama Michnika zaprzeczają własnemu obrazowi jako nośnika zachodnich i humanistycznych wartości. Dziennikarz mediów Agory Wojciech Maziarski uznaje natomiast podobne działania za esencję wolności ekonomicznej i element „wymarzonego Zachodu”.

Ostatnie doniesienia nie są korzystne dla „Gazety Wyborczej”, ponieważ w niektóre dni jej średnia sprzedaż (...) Czytaj dalej...