Posty otagowane "zagraniczne media"
Agencja prasowa będzie pisać słowo "czarny" z dużej litery

Agencja prasowa będzie pisać słowo „czarny” z dużej litery

Jedna z największych na świecie agencji prasowych, amerykańska Associated Press, zamierza walczyć z dyskryminacją w nowy sposób. Mianowicie słowo „czarny” określające kolor skóry będzie od tej pory pisane przez jej dziennikarzy dużą literą. Na podobne traktowanie nie mogą liczyć jednak biali ludzie, dlatego słowo „biały” nie dostąpi tego samego zaszczytu.

Choć w Polsce doniesienia z protestów po śmierci murzyna George’a Floyda nieco przycichły, w samych Stanach Zjednoczonych wciąż trwają zamieszki oraz publiczna histeria związana z rzekomo wszechobecnym „rasizmem”. Kolejne instytucje (...) Czytaj dalej...

Szwedzkie radio zakazuje używania "rasistowskich" słów

Szwedzkie radio zakazuje używania „rasistowskich” słów

Szwedzki publiczny nadawca radiowy zapowiedział wprowadzenie cenzury na swoich profilach w mediach społecznościowych. Usuwane mają w nich być komentarze, których autorzy będą używać słów uważanych przez te medium za „rasistowskie”. Dla Sveriges Radio do tej kategorii można zaliczyć między innymi określenia typu Eskimos czy Indianin.

Na swoim oficjalnym profilu na portalu Facebook, rozgłośnia radiowa umieściła specjalny komunikat. Ogłosiła w nim wprowadzenie ograniczeń w komentarzach pod wpisami w mediach społecznościowych. W dużej mierze ma to być związane z dyskusją dotyczącą producenta (...) Czytaj dalej...

Publicystka "New York Timesa" odchodzi. Powodem polityczna poprawność

Publicystka „New York Timesa” odchodzi. Powodem polityczna poprawność

Dotychczasowa publicystka amerykańskiego dziennika „The New York Times”, Bari Weiss, ogłosiła swoje odejście z jednej z najważniejszych gazet na świecie. Swoją rezygnację z pracy uzasadnia szalejącą polityczną poprawnością, prowadzącą do publikowania treści nie zmuszających czytelników do myślenia. Przykładem mają być choćby produkowane taśmowo teksty udowadniające szkodliwość prezydentury Donalda Trumpa.

Weiss, będąca jednym z czołowych dziennikarzy działu opinii we wspomnianym dzienniku, zrezygnowała z pracy na początku tego tygodnia. Po kilku dniach na swojej stronie internetowej wydała specjalne oświadczenie, tłumaczące jego decyzję (...) Czytaj dalej...

"Wyborcza" z zachodnimi grantami na procesy z rządem

„Wyborcza” z zachodnimi grantami na procesy z rządem

Wydawca „Gazety Wyborczej” otrzymał dofinansowanie w wysokości 15 tysięcy euro, aby w ten sposób mieć fundusze na pozwy składane wobec polskiego państwa. Pieniądze przekazało Europejskie Centrum Wolności Prasy i Mediów finansowane ze środków Komisji Europejskiej, niemieckiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych czy fundacji należącej do George’a Sorosa.

W kwietniu bieżącego roku uruchomiony został mechanizm nazwany „Media Freedom Rapid Response” i to właśnie w jego ramach Agora S.A. otrzymała grant w wysokości 15 tys. euro. Wspomniana organizacja twierdzi, że w ten sposób chroni (...) Czytaj dalej...

Mosbacher krytykuje porównanie TVN-u do WSI

Mosbacher krytykuje porównanie TVN-u do WSI

Do ingerencji amerykańskiej ambasador Georgetty Mosbacher w wewnętrzne sprawy naszego kraju zdążyliśmy się już przyzwyczaić, a powoli przechodzimy już chyba do porządku dziennego z jej obroną stacji TVN. Tym razem Mosbacher zrugała Beatę Mazurek, europoseł Prawa i Sprawiedliwości, porównującą własność amerykańskiej korporacji do rozwiązanych kilkanaście lat temu Wojskowych Służb Informacyjnych.

Jak można było się spodziewać, TVN aktywnie włącza się w kampanię wyborczą i oczywiście atakuje prezydenta Andrzeja Dudę. Obecnie zarzuca mu niechęć do podjęcia debaty z prezydentem Warszawy i jego (...) Czytaj dalej...

Grabież ma "rasistowskie" konotacje

Grabież ma „rasistowskie” konotacje

Polowanie na „rasistowskie” czarownice w Stanach Zjednoczonych nie tylko trwa, ale wchodzi na coraz wyższe poziomy absurdu. Redaktor naczelny jednej z najbardziej poczytnych amerykańskich gazet, czyli dziennika „Los Angeles Times”, twierdzi chociażby, że używanie słowa grabież w odniesieniu do wydarzeń towarzyszącym protestom może mieć „rasistowskie konotacje”.

Norman Pearlstin wziął udział w cotygodniowym programie prawicowej telewizji Fox News, podsumowującym najważniejsze debaty mające miejsce na łamach amerykańskich gazet. Szef „Los Angeles Times” podsumowując ostatnich kilka dni na łamach swojego dziennika zauważył, że (...) Czytaj dalej...

Dziennikarz zwolniony za krytykę imigracji

Dziennikarz zwolniony za krytykę imigracji

Publicysta Mats Skogkär został odsunięty od redakcji szwedzkiego dziennika „Sydsvenskan”, bo na swoim koncie na Twitterze skrytykował imigrację oraz zamieszki w Stanach Zjednoczonych. Wydawca uznał, że w ten sposób zaprzeczył on „niezależnie liberalnej” linii gazety, choć według samego dziennikarza jego wpis mieści się w szeroko pojmowanych kategoriach wolności słowa.

Skogkär napisał na Twitterze o „seksualnym podnieceniu lewicy w związku z zamieszkami w Stanach Zjednoczonych”, które jak zauważa polegają przede wszystkim na grabieżach, pożarach i używaniu przemocy. Według publicysty na tym (...) Czytaj dalej...

Microsoft zastępuje dziennikarzy sztuczną inteligencją

Microsoft zastępuje dziennikarzy sztuczną inteligencją

Microsoft zapowiedział zwolnienia w swoich blisko pięćdziesięciu biurach na całym świecie. Pracę stracą przede wszystkim dziennikarze zajmujący się informacyjną platformą amerykańskiego koncernu. Nie ma to jednak związku z gospodarczymi skutkami koronawirusa, ale z powolnym zastępowaniem pracowników przez mechanizmy oparte o sztuczną inteligencję.

Jeden z największych światowych koncernów jest obecny na rynku medialnym od dokładnie ćwierćwiecza. Właśnie w 1995 r. uruchomił on swój własny portal informacyjny MSN oraz platformę News. Od tego czasu zdążyła ona otworzyć swoje biura w ponad 50 (...) Czytaj dalej...

Za mało imigrantów wśród redaktorów naczelnych

Za mało imigrantów wśród redaktorów naczelnych

Badania przeprowadzone przez organizację Nowych Twórców Niemieckich Mediów wskazują na niewielki odsetek osób imigracyjnego pochodzenia, pełniących funkcję redaktorów naczelnych mediów za naszą zachodnią granicą. Co więcej, nawet wśród nich nie znalazła się ani jedna osoba, która miałaby jakiekolwiek pozaeuropejskie korzenie.

Przedstawiciele wspomnianej instytucji przeprowadzili rozmowy ze 126 przedstawicielami czołowych niemieckich mediów, pracujących dla 122 redakcji ogólnokrajowych i regionalnych. Okazuje się, że aż 118 respondentów nie ma pochodzenia imigracyjnego, z kolei zaledwie 8 urodziło się poza tym krajem. Dodatkowo żaden z (...) Czytaj dalej...

Kim Dzong Un pokazał się publicznie

Kim Dzong Un pokazał się publicznie

Północnokoreański przywódca Kim Dzong Un po prawie trzech tygodniach pokazał się publicznie, otwierając fabrykę nawozów sztucznych zbudowaną na północ od Pjongjangu. Wcześniej spora część czołowych mediów na świecie zdążyła już go uśmiercić, choć cały czas tym rewelacjom zaprzeczał najlepiej poinformowany w takich sprawach południowokoreański wywiad.

Wszystko zaczęło się od informacji podawanych przez amerykańską stację telewizyjną CNN. Kim Dzong Un w dniu 15 kwietnia miał nie wziąć udziału w uroczystościach upamiętniających urodziny jego dziadka i założyciela Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, Kim Ir (...) Czytaj dalej...

Mosbacher będzie dalej bronić TVN-u

Mosbacher będzie dalej bronić TVN-u

Amerykańska ambasador Georgette Mosbacher wystąpiła wczoraj w programie „Fakty po Faktach”, emitowanym przez stację TVN24. Zabierając ponownie głos w sprawie sporu TVN-u i Telewizji Polskiej, jednoznacznie zapewniła komercyjną stację o swoim wsparciu. Mosbacher nie przeszkadza między innymi podnoszony przez polityków Prawa i Sprawiedliwości argument, że TVN ośmiesza amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa.

Warto przypomnieć, że od poniedziałku 13 kwietnia w TVP praktycznie codziennie TVN-owi poświęcano przynajmniej kilka minut programu informacyjnego „Wiadomości”. Wczoraj stało się tak ponownie, chociaż przez trzy dni od (...) Czytaj dalej...

Morawiecki przeciwko przymykaniu oka na "nieprawości możnych tego świata"

Morawiecki przeciwko przymykaniu oka na „nieprawości możnych tego świata”

Dzisiaj w największym włoskim dzienniku „La Repubblica” ukazał się tekst premiera Mateusza Morawieckiego. Szef rządu wzywa w nim Unię Europejską do aktywnego włączenia się w odbudowę gospodarki po zakończeniu obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa. Ponadto wezwał on do ograniczenia funkcjonowania szarej strefy i odpływu pieniędzy do rajów podatkowych, co według Morawieckiego jest ewidentnym przymykaniem oczu na „nieprawości możnych tego świata”.

Premier  w artykule zatytułowanym „Czas europejskiej nadziei” podkreśla, że w sytuacji katastrofy związanej z epidemią COVID-19 struktury unijne powinny okazać (...) Czytaj dalej...