Producent popularnych kolorowych draży M&M’s zdecydował się dokonać zmian w postaciach występujących w reklamach cukierków. Mają one być bardziej „postępowe”, a więc część z nich będzie pokazywało „siłę wspierającą kobiety” czy też inne bardziej przyjazne niż dotychczas cechy osobowości.

Korporacja Mars Incorporated w 2007 roku wprowadziła nowe reklamy swoich produktów M&M’s. Przedstawiają one łącznie sześć różnokolorowych postaci nadziewanych cukierków, wśród których prym wiodą jednak Czerwony i Żółty. Postacie w materiałach reklamowych mają oczy, kończyny i usta, dlatego mogą prowadzić pomiędzy sobą dialog.

Czerwony i Żółty byli dotychczas pokazywani jako dwie przyjazne, ale jednocześnie różniące się od siebie postacie. Teraz wszystkie sześć kolorów draży zyska jednak nowe cechy, bo mają one być bardziej „postępowe”, „zwracać uwagę na osobowość, a nie płeć” i „podkreślać znaczenie autoeskpresji”. Dodatkowo cukierki występujące w reklamach będą miały nowe osobowości.

Zielony i Brązowy będą od teraz w bardziej przyjaznych relacjach, aby w ten sposób „pokazać siłę wspierającą kobiety”. Razem mają przekazywać głównie pozytywną energię, ponieważ dotychczas miały ze sobą rywalizować. Dodatkowo Brązowy draż będzie miał mniejsze obcasy.

Pomarańczowy, mający dotąd niespokojną osobowość, teraz „przyjmie swoje prawdziwe ja”. Czerwony nie będzie już natomiast prezentował skłonności do znęcania się i krytykowania pozostałych postaci.

Mars zdecydował się także na zmiany, które dotkną każdą z postaci. Zyskają one nowe głosy, a także w ramach odejścia od dotychczasowych schematów będą miały różne kształty i rozmiary. Zostaną również usunięte przedrostki przed ich mionami, aby „skupić się na ich osobowościach zamiast płci”.

Na podstawie: cbsnews.com.