Trudne pytania? Kaczyński straszy opozycją

W obozie rządzącym widoczne są coraz większe tarcia. Koalicjanci Prawa i Sprawiedliwości kwestionują niektóre działania gabinetu Mateusza Morawieckiego, zwłaszcza w zakresie planowanej likwidacji polskiego górnictwa. Wicepremier Jarosław Kaczyński z tej okazji jest w stanie jedynie straszyć powrotem Platformy Obywatelskiej do władzy, a także zarzucać sojusznikom skupianie się na partykularnych interesach. Wczoraj PiS przegrał jedno z sejmowych głosowań, bo wniosek opozycji poparła Solidarna Polska. Tym samym minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński będzie musiał tłumaczyć się z dotacji przyznanych w...
Więcej

Biden ogranicza relacje z następcą saudyjskiego tronu

Amerykański prezydent Joe Biden rozmawiał telefonicznie z saudyjskim królem Salmanem ibn Abd al-Aziz Al Su’udem. Rozmowa dotyczyła oczywiście amerykańsko-saudyjskiej relacji, które ulegają znacznemu ochłodzeniu po prezydenturze Donalda Trumpa. Biden zasugerował między innymi, że będzie chciał do minimum ograniczyć kontakt z faktycznym władcą Arabii Saudyjskiej, księciem Mohammedem bin Salmanem. Stany Zjednoczone i Arabię Saudyjską łączy długotrwałe partnerstwo. Z tego powodu Amerykanie zamierzają dalej wspierać Saudyjczyków w przypadku ataków na ich terytorium ze strony jemeńskiego ruchu Hutich. Jednocześnie USA wraz z Organizacją...
Więcej

Znana zabawka stała się „neutralna płciowo”

Amerykańska zabawka przeszła specjalny proces transformacji. Dzięki niej Pan Potato Head nie jest już "Panem", ponieważ stał się "neutralny płciowo", aby w ten sposób spełnić oczekiwania "nowoczesnego konsumenta". Konkurenci w branży zabawkarskiej już od dawna dostosowali się do wymogów politycznej poprawności, starając się obecnie promować "równość płci". Pan Potato Head to jeden ze sztandarowych produktów koncernu Hasbro, produkowana od 1952 roku. Zabawka składa się z plastikowego modelu ziemniaka, do którego można przytwierdzić różne plastikowe części imitujące oczy, uszy czy nos....
Więcej
Posty otagowane "telewizja"

Rasowe parytety w reality show

Rasowe parytety w reality show

Czołowa amerykańska telewizja CBS postanowiła dokonać zmian w obsadzie swoich najpopularniejszych reality show. W ich najnowszych seriach przynajmniej połowa uczestników nie będzie mogła mieć białego koloru skóry. Kanał właśnie w taki sposób zamierza „wyrównywać szanse” mniejszości rasowych i etnicznych, które obsadzą też stanowiska w produkcji.

Po paru miesiącach działalność ruchu Black Lives Matters nieco przycichła, co jednak nie ma większego wpływu na postępy politycznej poprawności w Stanach Zjednoczonych. Wciąż trwa więc dostosowywanie tamtejszej rzeczywistości do postulatów środowisk lewicowo-liberalnych, dlatego trudno (...) Czytaj dalej...

Eurosport nie pokaże tenisa z powodu "rasizmu"

Eurosport nie pokaże tenisa z powodu „rasizmu”

Popularna telewizja sportowa Eurosport zapowiedziała zdjęcie ze swojej anteny wszelkich transmisji i publikacji dotyczących tenisa. Wszystko w ramach… sprzeciwu wobec rzekomych zjawisk nierówności rasowej i niesprawiedliwości społecznej. Decyzja stacji jest więc efektem nowych starć związanych z zastrzeleniem kolejnego po George’u Floydzie czarnego mężczyzny.

Warto przypomnieć, że do zdarzenia z udziałem niejakiego Jakoba Blake’a doszło w niedzielę. Amerykańska policja została wówczas wezwana do awantury z jego udziałem, w której uczestniczył wraz ze swoją narzeczoną. Po przyjeździe policjantów skierował się on do (...) Czytaj dalej...

TVP ruszy z programem hołubiącym Amerykę

TVP ruszy z programem hołubiącym Amerykę

Telewizja Polska zapowiedziała emisję swojego nowego programu „Ameryka da się lubić”, wzorującego się na formacie znanym z show „Europa da się lubić”. Audycja emitowana w pierwszym dziesięcioleciu bieżącego wieku miała propagandowy charakter zachwalający Unię Europejską, tymczasem nowa produkcja TVP będzie oczywiście poświęcona Stanom Zjednoczonym.

Pierwsze informacje na temat nowego programu TVP pojawiły się już w połowie marca, natomiast teraz wiadomo już, że będzie on emitowany na antenie telewizyjnej Dwójki już od 6 czerwca. Będzie on gościć na ekranach telewidzów w (...) Czytaj dalej...

Amerykanie wpływają na transakcję TVP

Amerykanie wpływają na transakcję TVP

Telewizja Polska miała dojść do porozumienia z amerykańską spółką Emitel, dzięki czemu publiczny nadawca ma wejść na poziom ósmego multipleksu cyfrowej telewizji naziemnej. Jak na razie nie uzgodniono jednak kwoty transakcji, ponieważ do gry miało wkroczyć przedstawicielstwo Stanów Zjednoczonych, które chce szybkiego przeprowadzenia całego procesu bez ponoszenia strat finansowych przez amerykański fundusz kontrolujący wspomnianą firmę.

Celem TVP jest oczywiście wejście na wspomniany multipleks MUX-8, na którym obecnych jest w tej chwili kilku innych nadawców telewizyjnych, takich jak choćby stacja Wirtualnej Polski, (...) Czytaj dalej...

HBO chwali się mniejszością białych reżyserów

HBO chwali się mniejszością białych reżyserów

Dostępna na całym świecie amerykańska stacja telewizyjna HBO chwali się, iż wśród producentów ich treści reżyserzy o białym kolorze skóry stanowią już zdecydowaną mniejszość. Kilka lat temu proporcje były zupełne odwrotne, dlatego w zmianie tej sytuacji pomógł specjalny program, który w przyszłości ma jeszcze bardziej pogłębić zróżnicowanie pod względem rasy i płci osób parających się tym zajęciem.

Skupiająca reżyserów i producentów filmowych organizacja Directors Guild of America informowała w sezonie filmowym 2014/2015, że w stacji HBO tylko 23 proc. reżyserów (...) Czytaj dalej...
"Rewolucja kulturalna" we włoskich mediach

„Rewolucja kulturalna” we włoskich mediach

Rządząca Włochami koalicja Ruchu Pięciu Gwiazd i antyimigracyjnej Ligi zaproponowała prawicowego dziennikarza Marcello Foę na nowego szefa włoskich mediów publicznych. Reprezentujący pierwsze z wymienionych ugrupowań wicepremier Luigi Di Maio stwierdził, że nominacja byłego dziennikarza prawicowych mediów na prezesa rozpoczyna „rewolucję kulturalną” u państwowego nadawcy RAI i ma zakończyć się wyrzuceniem z telewizji i radia pasożytów oraz osób zatrudnionych po znajomości. 

We Włoszech nominacje na kierownicze stanowiska w publicznych mediach ogłasza rząd, a następnie przegłosowuje je parlament. Gabinet Giuseppe Conte zapowiedział więc, (...) Czytaj dalej...

Zablokowano dokument o pro-izraelskim lobby w USA

Zablokowano dokument o pro-izraelskim lobby w USA

Syjonistyczna Organizacja Ameryki poinformowała, że katarska stacja Al-Dżazira nie wyemituje czterech odcinków filmu dokumentalnego poświęconego działalności pro-izraelskiego lobby w Stanach Zjednoczonych, ponieważ katarskie władze odwiódł od tego przywódca syjonistów. Dokument jest owocem pracy reportera śledczego, który przeniknął do organizacji żydowskich w Ameryce i dzięki uzyskanym w nich informacjom miał ujawnić, iż amerykańscy parlamentarzyści zostali wciągnięci w tajną kampanię Izraela przeciwko ruchowi bojkotu tego państwa.

Wtorkowe oświadczenie Syjonistycznej Organizacji Ameryki (ZOA) mówi o sukcesie jej przewodniczącego Mortona A. Kleina, który dzięki rozmowom (...) Czytaj dalej...

Niemiecki nadawca nie przeprosi za "polskie obozy zagłady"

Niemiecki nadawca nie przeprosi za „polskie obozy zagłady”

Niemiecki nadawca publiczny ZDF nie zamierza wypisywać się z kampanii zachodnich mediów mającej za zadanie obciążyć Polskę za wydarzenia z czasów II wojny światowej. Publiczna telewizja naszych zachodnich sąsiadów nie chce bowiem przeprosić za określenie „polskie obozy zagłady”,  co ma być między innymi wynikiem sytuacji politycznej w naszym kraju.

Drugi program niemieckiej telewizji publicznej nazwał obozy koncentracyjne stworzone w Polsce przez III Rzeszą mianem „polskimi”, co wywołało reakcję byłego więźnia takiego obiektu w Auschwitz-Birkenau. Karol Tendera wygrał sprawę przed Sądem (...) Czytaj dalej...

Propaganda mediów publicznych razi nawet zwolenników PiS

Propaganda mediów publicznych razi nawet zwolenników PiS

Materiały informacyjne publikowane w telewizji publicznej od przejęcia władzy przez Prawo i Sprawiedliwość nie cieszą się najlepszą opinią, ale do chóru ich krytyków dołączyły nawet media prywatne wspierające poczynania partii rządzącej. Według Bronisława Wildsteina i Piotra Cywińskiego z tygodnika „W Sieci”, czołowe programy informacyjne TVP stały się autoparodią i przywołują skojarzenia z epoką Edwarda Gierka.

Uwagę Wildsteina przykuł materiał filmowy TVP Info z ostatniego poniedziałku, kiedy kanał informacyjny telewizji publicznej relacjonował budowę bloków mieszkalnych w ramach rządowego programu Mieszkanie Plus. (...) Czytaj dalej...

Krytyka homoseksualizmu przeszkadza Telewizji Polskiej

Krytyka homoseksualizmu przeszkadza Telewizji Polskiej

Katolicki „Nasz Dziennik” musiał zmienić przesłanie swojego spotu telewizyjnego zapowiadającego weekendowe wydanie gazety, ponieważ pierwotnej wersji klipu nie zaakceptowało Biuro Reklamy Telewizji Polskiej. TVP nie spodobał się fragment dotyczący propagandy homoseksualnej skrywającej się pod hasłem nauki o równości w szkołach.

Niewielki dziennik związany z toruńską rozgłośnią Radia Maryja w ostatnim czasie stara się promować poprzez telewizyjne reklamy, a kolejna z nich została poświęcona specjalnemu dodatkowi, który już dzisiaj ukazał się wraz z weekendowym wydaniem gazety. „Nasz Dziennik” przestrzega w nim (...) Czytaj dalej...

Propagandyści PiS-u przekraczają kolejny poziom żenady

Propagandyści PiS-u przekraczają kolejny poziom żenady

Propaganda medialnego zaplecza Prawa i Sprawiedliwości wchodzi na kolejne etapy żenady. Bezkrytyczne względem tej partii media publiczne i niektóre prywatne gazety zostały przebite przez publicystę Telewizji Republika, który twierdzi, że dzięki premier Beacie Szydło najbardziej wykluczeni społecznie ludzie nie muszą już… żywić się upolowanymi psami.

Niewielka centroprawicowa telewizja zamieściła w niedzielę na swojej stronie internetowej tekst, który ukazał się pod wszystko mówiącym tytułem „Hołd dla Premier Beaty Szydło”. Niejaki Paweł Zastrzeżyński twierdzi w nim, że szefowa rządu jest pierwszą osobą w dziejach (...) Czytaj dalej...

Irlandia: Protest przeciwko propagandzie mediów

Irlandia: Protest przeciwko propagandzie mediów

rtee

Irlandczycy protestowali dziś w Dublinie pod siedzibą państwowej telewizji RTE przeciwko fałszywemu przekazowi jaka ta, według nich, oferuje. Chodzi głównie o kwestie podejścia do ruchu społecznego i protestów przeciwko wprowadzeniu opłat za wodę.

Demonstracja zorganizowana została przez kilka różnych środowisk protestujących przeciwko rządowym cięciom, według których państwowa stacja telewizyjna reprezentuje interesy rządzącej elity, celowo marginalizując protesty lub przedstawiając ich fałszywy obraz.

W ostatnich miesiącach Irlandczycy protestowali przeciwko planowanym wprowadzeniem opłat za wodę. W wielu miastach miały miejsce demonstracje, największa z (...) Czytaj dalej...